Jest wiele czynników, które sprawiają, że utrata wagi jest trudniejsza. Nasze ciało produkuje wiele hormonów w odpowiedzi i na to co jemy i pijemy. Nie bez przyczyny mówi się – jesteś tym co jesz. Utrata wagi jest uzależniona nie tylko od ilości kalorii, które spożywamy ale również od jakości naszych posiłków.

Jeżeli Waszym celem jest utrata wagi, alkohol powinien stać się Waszym wrogiem ponieważ zaburza delikatną równowagę między składnikami odżywczymi, płynami oraz hormonami, których produkcja jest niezbędna do utraty wagi.

Alkohol pobudza produkcję kortyzolu, hormonu stresu, który w nadmiernej ilości może odpowiadać za tycie.

Picie alkoholu nawet okazjonalnie zwiększa wydzielanie przez nasz organizm kortyzolu, który w nadmiernych ilościach sprzyja rozkładowi mięśni i magazynowaniu tłuszczu. Jego zwiększona dawka powoduje rozstrojenie organizmu, zaburzając najbardziej optymalne procesy metaboliczne.

Rozkład mięśni staje się jednocześnie czynnikiem hamującym, który spowalnia metabolizm i utrudnia spalanie tłuszczu. Dodatkowo powoduje spadek produkcji testosteronu, który również pomaga w spalaniu.

Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców wskazują, że już dwa kieliszki 40% roztworu spirytusu (np. Wódka, Whiskey) redukują stopień metabolizmu tłuszczy o 70%. W efekcie spożywania alkoholu nie tylko się odwadniamy ale również upośledzamy umiejętność organizmu do pozyskiwania energii z tłuszczu.

Aby nasz organizm sprawnie pracował i odpowiednio skutecznie przetwarzał zapasy magazynowe musi być odpowiednio odżywiony i nawodniony a procesy te nie powinny być zaburzone.

Picie alkoholu powoduje nadmierne podjadanie

Ponieważ picie alkoholu często powoduje, że nasz humor ulega polepszeniu i czujemy się bardziej zrelaksowani, mamy mniejsze opory aby sięgać po często niezdrowe przekąski jak czipsy, paluszki czy napoje słodzone. Im więcej pijemy tym mniej się przejmujemy tym co spożywamy.

Alkohol to potężny wzmacniacz głodu. Właśnie dlatego jest on często podawany w restauracjach jako aperitif, aby pobudzić chęć na jedzenie.

Badania pokazują, że istnieje niezaprzeczalna korelacja między ilością wypitego alkoholu przed posiłkiem do ilości spożytego pokarmu.

Ponieważ alkohol powoduje wydzielanie przez nasz mózg dopaminy, hormonu szczęścia, sprawia że odczuwamy wzmożoną potrzebę picia i jedzenia a więcej za każdym razem gdy sięgamy po kolejną porcję.

Alkohol jest bogaty w kalorie

Alkohol ma niewiele właściwości odżywczych i jest bardzo kaloryczny. Bardzo łatwe jest wypicie ok 200ml alkoholu wina, co w kaloriach odpowiada zjedzeniu 25ml masła (5 łyżeczek do herbaty). Niestety rzadko kiedy kończymy na jednej szklance czy kieliszku. Dodatkowo często mieszamy alkohol z cukrami np. zawartymi w słodzonych napojach lub tłuszczami w przekąskach (np. orzeszki ziemne).

Jeżeli więc zależy Wam na utracie wagi powinniście zrezygnować z picia alkoholu i skupić się na dostarczeniu waszemu organizmowi zdrowego i bogatego w składniki odżywcze pożywienia.


Sprawdź ile kalorii ma

(Visited 277 times, 14 visits today)
Add to Favourites