Jak schudnąć bez efektu jo-jo? Co i jak jeść, by pozbyć się zbędnych kilogramów? Przeczytaj!

Marzysz o tym, żeby schudnąć bez efektu jo-jo? Zrób to z głową! Żadne diety-cud nie wchodzą w grę, gdyż dają jedynie krótkotrwałe efekty, szkodząc przy tym zdrowiu… Znacznie rozsądniejszym i przede wszystkim praktyczniejszym rozwiązaniem będzie wsparta regularną aktywnością fizyczną zmiana diety poprzez eliminację złych nawyków żywieniowych.

Traktuj siebie dobrze

Pamiętaj, że twoje ciało nie jest niezniszczalne. Nie ma też do niego części zamiennych. Jeśli podupadniesz na zdrowiu poprzez głupie decyzje odnośnie stylu życia (przede wszystkim diety, bo to właśnie nieprawidłowe żywienie zazwyczaj najbardziej nam szkodzi), trudno będzie ci to naprawić… Dlatego cokolwiek robisz, traktuj dobrze swój organizm. Pamiętaj o tym zwłaszcza wtedy, gdy chcesz coś w nim zmienić.

Jak jeść, by schudnąć?

Nie obniżaj drastycznie wartości kalorycznej swojego dziennego jadłospisu ani nie baw się w inne diety redukcyjne. Zamiast tego wyeliminuj ze swojego trybu życia szkodliwe nawyki żywieniowe i postaw na zdrową, zróżnicowaną, dobrze zbilansowaną dietę. Choć zajmie ci to dłużej niż byś chciał, przyniesie to długofalowe efekty w postaci permanentnego pozbycia się zbędnych kilogramów. Co więcej, nie tylko schudniesz, ale i poczujesz się lepiej! A oto zasady zdrowej diety, która ci w tym pomoże:

  1. Planuj posiłki! Przynajmniej dzień wcześniej zaplanuj sobie swoje całodzienne menu.
  2. Jedz 4-5 posiłków dziennie! Niech będą to małe porcje, które jednak zaspokoją twój głód. Jedz w regularnych odstępach czasu. Pierwszy posiłek zjedz zaraz po przebudzeniu, ostatni – najpóźniej 2 godziny przed pójściem spać.
  3. Jedz różnorodnie! W twojej diecie muszą znaleźć się węglowodany złożone, białko i witaminy oraz mikro- i makroelementy w postaci warzyw i owoców.
  4. Wybieraj świeże, nieprzetworzone produkty! To właśnie one mają największą wartość dla twojego organizmu. Unikaj zatem gotowych kupnych dań, jedzenia typu fast food, słodyczy i słonych przekąsek takich jak czipsy.
  5. Nie smaż i nie używaj tłuszczu do obróbki cieplnej! Przygotowuj posiłki poprzez gotowanie (najlepiej na parze), duszenie i pieczenie.
  6. Nie podjadaj! Pomiędzy posiłkami nie sięgaj po dodatkowe przekąski.
  7. Zapomnij o słodyczach, napojach gazowanych i alkoholu! Te produkty nie tylko są niezdrowe, ale i mocno kaloryczne, przyczyniają się więc do szybkiego tycia. Jako słodycz potraktuj także cukier, którym słodzisz kawę lub herbatę. I z niego powinieneś zrezygnować.
  8. Pobudź metabolizm! W przyspieszeniu metabolizmu znakomicie pomoże picie kawy i zielonej herbaty, spożywanie przede wszystkim dań lekkostrawnych, a także brak stresów.
  9. Jeśli tylko możesz, wesprzyj dietę ćwiczeniami! Regularny wysiłek fizyczny pomoże ci szybciej schudnąć, a przy okazji pozbywania się tłuszczyku, wyrzeźbisz mięśnie.
(Visited 1 001 times, 3 visits today)
Add to Favourites