Z pewnością słyszeliście wiele razy o tym że przeżuwanie każdego kawałka jedzenia min. 15 razy może pomóc w utracie wagi, oraz że szklanka wody przed każdym posiłkiem sprawi, że zjecie mniej. Czy to jednak prawda?

Jeśli należycie do osób jedzących szybko, przeżuwanie każdego kęsa wiele razy pozwoli Wam zwolnić tępo spożywania posiłków. Dzięki temu będziecie mogli czerpać więcej radości z jedzenia. Każda z technik spowalniających jedzenie może pomóc uniknąć przejedzenia i pozwoli lepiej odbierać sygnały organizmu o tym, że jesteście już najedzeni.

Poza tym przygotowanie posiłku trwa niejednokrotnie dosyć długo dlatego szkoda w 30 sekund skonsumować coś czego przygotowanie zajęło wam – powiedzmy – 60 minut.

Jeżeli chodzi o picie wody przed posiłkiem to prawdopodobnie nie sprawi ono, że będziecie bardziej syci, ale nie wywoła też dyskomfortu. Za to jedzenie posiłków o większej zawartości wody, takich jak owoce, warzyw a nawet zupy sprawi, że poczujecie się bardziej pełni – a więc spożyjecie mniej kalorii.

(Visited 92 times, 1 visits today)
Add to Favourites