Stało się – wywróciłaś swój styl życia do góry nogami, totalnie zmieniłaś dietę, wyciskałaś z siebie siódme poty na intensywnych treningach, w efekcie czego wreszcie uzyskałaś wymarzoną wagę! Mylisz się jednak, jeśli myślisz, że najgorsze za tobą… Przed tobą przecież jeszcze konieczność uniknięcia efektu jojo, czyli zadbanie o utrzymanie z trudem wypracowanej wagi. Jak to zrobić zdrowo, przyjemnie i z głową? Sprawdź nasze 3 sposoby! Pamiętaj jednak, aby stosować je łącznie – wtedy utrzymanie wagi nie powinno stanowić żadnego problemu.

Załóż dziennik posiłków

Nie ma, niestety, tak łatwo, że po zakończonej diecie możesz rzucić się na słodkości i fast foody, i najeść się nimi za cały ten czas, przez który ich sobie odmawiałaś. Nie musisz sobie, rzecz jasna, odmawiać wszystkich pyszności, czasem możesz sobie pozwolić na kawałek czekolady, ciasta czy pizzy, byle tylko był to jedynie dodatek, a nie podstawa twojego żywienia.

W kontrolowaniu tego, co jesz, pomoże ci dziennik posiłków. Po każdym posiłku (tak, liczą się również drobne przekąski, nie pomijaj żadnego batonika, garści żelków czy niedużego nawet kawałka ciasta!) zapisuj co zjadłaś i jak duża była to porcja, a przed snem rób przegląd całodziennego menu. W ten sposób będziesz mogła na bieżąco eliminować błędy i dbać o linię! Jeśli traktujesz to poważnie, bądź sumienna i uczciwa w zapisywaniu spożywanych dań.

Dieta? Nie, styl życia!

Różnego rodzaju diety są nudne, monotonne i często zniechęcające do zdrowego żywienia… Na szczęście zdrowe żywienie samo w sobie potrafi być różnorodne, smaczne i sycące! Musisz tylko odpowiednio pozytywnie nastawić się do zmiany nawyków żywieniowych. Postaw zatem przede wszystkim na różnorodne owoce i warzywa, niech to one będą podstawą twojej diety; zamiast zwykłego pszennego makaronu wybierz ten pełnoziarnisty albo sięgnij po kasze (na przykład gryczaną czy jaglaną, są bardzo zdrowe!), a kiedy najdzie cię ochota na słodkości czy niezdrowe słone przekąski, zjedz garść orzechów, mieszanki studenckiej czy samodzielnie upieczone owsiane ciasteczka słodzone daktylami. Staraj się unikać tłustych oraz mocno przetworzonych i dosładzanych produktów.

Jeśli masz problem ze skomponowaniem zdrowej i smacznej diety, brak ci pomysłów lub obawiasz się, że samodzielnie nie zbilansujesz dobrze dziennego menu, polecamy skorzystać z pomocy dietetyka!

Ćwicz dalej

Wspomożenie zdrowej diety ćwiczeniami fizycznymi sprawi, że nie będziesz musiała liczyć kalorii i zwracać bacznej uwagi na wielkość porcji spożywanych przez ciebie dań. Sport bowiem to doskonały stymulator metabolizmu oraz „spalacz” tłuszczu, a więc najlepszy przyjaciel kobiety w utrzymaniu stałej (czasem z trudem wywalczonej) wagi. Staraj się zatem 3 razy w tygodniu wygospodarować przynajmniej 30-40 minut na trening (nie musisz chodzić do siłowni czy na fitness, od czego są filmy instruktażowe na youtube?). Na co dzień również szukaj okazji do ruchu – zamiast samochodu czy komunikacji miejskiej postaw na rower lub spacer, a wolny czas spędzaj aktywnie (polecamy na przykład ściankę wspinaczkową oraz jazdę na rolkach lub wrotkach).

Add to Favourites